Teksti suurus
Kontrastsus
Reavahe kõrgus
Teised valikud

Kanut

Tehtud tööd

Küünlajala taassünd

Tugevalt deformeerunud ning üleni oksüdeerunud küünlajalg oli Kanutisse jõudes üpris armetus seisus. Küll aga nägi tema omanik küünlajalas siiski suurt potentsiaali ning lootis, et esemest võib siiski veel olenemata räbalast seisust asja saada ning teda oleks võimalik lausa kasutada.
Uuri lähemalt

Meremaastiku korrastamine

Õhuline ja unenäoline Linda Kits-Mägi maalitud meremaastik sattus Kanutisse eraisiku kollektsioonist, kes soovis taastada maali terviklikumat väljanägemist. Peamiseks probleemiks olidki teose puhul erinevad mehhaanilised kahjustused, mis olid rikkunud õhukest maalikihti ning tekitanud maali pinda hulgaliselt väiksemaid ja suuremaid värvikihi kadusid. 
Uuri lähemalt

1889. aastal trükitud nahkköites Piibli raamatu konserveerimine

Enne konserveerimist oli kõvakaaneline nahkköites Piibli raamat tugevalt kahjustunud. Kaane nahk oli kulunud ja rebenditega. Valtsid olid täielikult rebenenud ja nahast selg oli köiteploki küljest lahti tulnud.  Köiteplokk oli samuti tugeval kahjustunud. Lehtede nurgad olid kortsus ja kahekorra, poognad olid rebenditega ja väga kahjustunud. Esines ka paberi kadu ning köitel puudus ka tiitelleht. 
Uuri lähemalt

Peetrikese restaureerimise lugu

Peetrike on ühe perekonna väga armastatud lelu. Aastate jooksul oli temaga palju mängitud mille käigus oli kaduma läinud üks jalalaba, kannatada saanud silmakonstruktsioon ja kaduma läinud ripsmed. 
Uuri lähemalt

Mahtra Talurahvamuuseumi tooli konserveerimise lugu

Mahtra Talurahvamuuseumist tuli Kanutisse konserveerimisse talutool, mida museaali MuIS-i kirje nimetas stiilseks ja lisaks lubas ka head legendi. 
Uuri lähemalt

Hiiumaa muuseumi merendusliku suveniir-tindipoti konserveerimine

Suveniir-tindipott on ühest suurest ja paljudest väikestest merekarpidest kipsmassi abil kokku ühendatud dekoratiivese, mis meenutab saarekest või kaljunukki. 
Uuri lähemalt

1868. aasta puitkaanelise piibli konserveerimine

Töösse tuli puitkaaneline täisnahk köide, millel on kaks sulgurit. Plokipaber puhastati kuivalt kummipuruga, tugevalt määrdunud esimesed ja viimased poognad pesti voolavas vees.
Uuri lähemalt

Glasuuritud majoolikas kannu konserveerimine

Eesti Kunstimuuseumi kogusse kuuluv idamaise kujuga kann on sihvaka kaela ja ümara alumise osaga. Kann puhastati, irdunud detailid liimiti tagasi ja kildude servadesse tekkinud kaod täideti kipsimassiga.
Uuri lähemalt

Kadrioru mööbli-komplekti restau-reerimine 

Eesti Kunstimuuseumi välismööbli kogusse kuuluvad diivan ja kaks tugitooli olid Vabariigi esimesel perioodil kasutuses presidendi külaliste toas. 
Uuri lähemalt

Tallinna Linnaarhiivi pärgamendi kollektsiooni digimine

Spetsiaalselt arendatud digisüsteem ja tarkvara terviklahendus on võimaldanud digimisel saavutada väga suurt värvitäpsust ja detailsust objekti kujutise edasiandmisel. 
Uuri lähemalt

Ajaloolise tapeedi konserveerimine

2016 aastal taastati Toompeal Kiriku 2 aadlipalees asuv tapetseeritud seinaskeem. Nii suures ulatuses säilinud ja konserveeritud ajalooline tapetseeritud sein on Tallinnas seni ainuke ja Eesti kontekstis väga haruldane. 
Uuri lähemalt

Eesti Kunstimuuseumi lehvikute konserveerimine

EKM Mikkeli muuseumi näitusel „Volditud maailm“ (24. aprill - 12. oktoober 2015) oli eksponeeritud 32 lehvikut, millest 23 on konserveeritud Kanutis.
Uuri lähemalt

Eesti Tervishoiumuuseumi lapsevankri konserveerimine

1930ndatel toodetud lapsevanker on metall konstruktsiooniga, millele kinnitub nahkrihmadega vineerist vankri kast. Enne konserveerimist olid vankri metallosad tugevalt korrodeerunud, vankri vineerist põhi oli pehkinud ja vajas väljavahetamist
Uuri lähemalt

Lydia Koidula õe portree konserveerimine

Kanuti töölauale jõudis Pärnu muuseumist põnev teos, mille puhul Kanuti konservaatorid ei osanudki esimese hooga selle teostamise tehnikat määrata. 
Uuri lähemalt

Paberalusel õlimaali konserveerimine

Vahetult pärast 1944 aasta pommitamist maalis kunstnik Felix Randel Narva linnast mitmeid etüüde. Tänaseks Narva Muuseumi kogudesse kuuluvad teosed on maalitud haprale papp alusele õlivärvidega. 
Uuri lähemalt

Eesti Vabaõhumuuseumi kogusse kuuluvate pesuesemete digiteerimine

2022. aasta septembri lõpul pildistasime EVMi 2. hoidlas pesu kollektsiooni. Töö käis lõbusalt ja vahvas seltsis. EVMi varahoidja Sille Siidirätsep, EVMi tekstiilikonservaator Liili Aasma ja Kanuti fotograaf Jaak Rand said kokku ja kolme päeva jooksul digiteeriti sedasi 216 rõivaeset. Kokku sai tehtud üle 700 pildi. 
Uuri lähemalt
Põhja-Eesti
Saared
Lääne-Eesti
Lõuna-Eesti