Näiteid tehtud töödest

Viis unustatud maali

Hetki altarimaali "Kristus ristil" konserveerimisest. 

 
Kolm teost konserveeriti Konserveerimis- ja digiteerimiskeskuses Kanut. Konservaatorid:  Kristina Aas, Marika Mängel. Altarimaali „Kristus ristil“ konserveerib Ingrid Pihelgas.

Wolter v. Plettenbergi portreebüsti konserveerimine

 

Tahvelmaal "Püha ühtusöömaaeg" Eesti Kunstimuuseumist

Maal pärineb aastast 1693.Enne konserveerimist oli maali pealispind väga määrdunud, värvid paistsid tuhmid. Samuti olid tahvelmaali aluse laudade vahele tekkinud (kuivamisel) suured praod, mis segasid maali vaatlemist. Konserveerimistööde käigus kogu pind puhastati, värvid said taaskord särama. Samuti kohendati alus laudasid üksteisele lähemale, et maali vaatlemisel oleks näha ühtne tervik ilma pragudeta.
Maal korrastati, et eksponeerida seda Niguliste Muuseumis näitusel "Viis unustatud maali" 16.09.17–26.08.18.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ajaloolise tapeedi konserveerimine

Ajaloolise tapeedi konserveerimine hoonetekompleksis Kiriku tn 2/4, Tallinnas.

2016 aastal taastati Toompeal Kiriku 2 aadlipalees asuv tapetseeritud seinaskeem. Nii suures ulatuses säilinud ja konserveeritud ajalooline tapetseeritud sein on Tallinnas seni ainuke ja Eesti kontekstis väga haruldane. Tapeet on 1880/90ndatest ja tapeedi tootmisel on kasutatud nii sametit kui ka lillede trükkimisel ehtsat lehtkulda. Samettapeedi analoog on Eesti ajalooliste tapeetide kogu andmetel pärit väga väärikast hoonest ja väga olulisest ruumist- Aleksandrovski palee Nikolai II kabinetist. Lähem uurimine näitas, et sametise pinnaga tapeet ja hall tapeet on olnud ääristatud peene kullatud liistuga, mida reedab naelaaukude rida. Hoone omanik selle imelise interjööri loomise ajal oli Paruness Marie von Korff (sündinud von Rosen).

 

 

Küünlajala konserveerimine

Konserveeritav objekt on kõrgkuumus keraamikast elvandiluu värvi küünlajalg, mis immiteerib Kreeka korintose sammast. Ülemises kapiteeli osas on ava kuhu saab asetada küünla. Sammas toetub neljakandilisele dekoreeritud alusele. Töösse tulles oli ese kaheks osaks, (alus ja sammas) kus oli murdekohtadelt näha varasemast parandusest pärinevaid liimijälgi.
Konservaator: Aire Aksiim
Küünlajalg kuulub Pärnu Muuseumi kogusse.

 

 

Nuku konserveerimine

Nuku omanik eraklient, kes sai nuku kingituseks oma vanematelt 1943. aastal. Omanik oli siis 4 aastane.

 

 

Maaliraami kullatise konserveerimine "Kuldsete kätega konservaator"

Viljandi Muuseumist pärit maal restaureeriti Kanutis. Loodusmaastik oli raamistatud pronksi värviga võõbatud raamiga. Puhastatud raami ilu ja taastatud, detailid on modelleeritud ja kullatud konservaator Kristina Aas poolt.

 

 

Eesti Kunstimuuseumi lehvikute konserveerimine

EKM Mikkeli muuseumi näitusel „Volditud maailm“ (24. aprill - 12. oktoober 2015) oli eksponeeritud 32 lehvikut, millest 23 on konserveeritud Kanutis. Lehviku materjalid ja konstruktsioon (tikandid, pitsid, paber, nahk, pärgament, hõbe- ja kuldfoolium, pärlid, luu, maalitehnikad, ribide kinnitusviisid jms) on iga üksikeseme puhul originaalne ja seda peab konservaator oma töös järgima. Kvaliteetse konserveerimistöö eelduseks on hea materjali tundmine ja konserveerimise „parim praktika“. Töö käigus analüüsiti lehvikute seisundit, arutleti dateeringute ja võimalike konserveerimismeetodite ja –materjalide üle.

 

 

Noormehe kujuke-vaas Narva Linnamuuseumist

Kujuke pärineb 19. sajandi lõpust. See oli aluse küljest lahti murdunud ja üheksaks tükiks purunenud. Tükke oli varem püütud kokku liimida, kuid see ei õnnestunud. Teisel pildil paistab puidust toetuspulk, mis jääb portselan figuuri sisse. Konservaatoril tuli eemaldada vanad liimi jäägid, seejärel liimida kujuke kokku, täita ja toneerida praod. Tööde lõppedes on kujuke ühes tükis ning liimimiskohad on näha ainult lähedalt vaadates.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Õlimaal “Kreeka tervisejumalanna Hygieia” Pärnu Muuseumist

Õlimaal pärineb 18. sajandist. Enne konserveerimist oli lõuend tugevalt deformeerunud ja selles oli torkeauk, lakikiht oli tumenenud. Külgvalguses (teisel pildil) tuleb selgelt esile maali pinna lainetus. Maali restaureerimist on juba enne kellegi poolt alustatud, kuid töö oli jäänud pooleli. Kanuti spetsialistid eemaldasid varasemast restaureerimisest jäänud toestused ja nendega koos ka osaliselt vana tumenenud lakki. Lakikihi alt tulid välja erksamad toonid. Tööde lõppedes särab kreeka tervisejumalanna oma täies ilus.

 

 

Eesti Tervishoiumuuseumi lapsevanker, toodetud 1930ndatel.

Lapsevanker on metall konstruktsiooniga, millele kinnitub nahkrihmadega vineerist vankri kast. Enne konserveerimist olid vankri metallosad tugevalt korrodeerunud, vankri vineerist põhi oli pehkinud ja vajas väljavahetamist. Vineerist vankrikast ja metallraamiga varikatus on kaetud lederiiniga. Variaktuse osas oli lederiinkatte värvipind tekstiilpõhjalt irdunud ja vajas kinnitamist ning samuti parandati väiksemaid rebendeid. Konserveerimisel oli vajalik vankri lahti monteerimine. Metall osad puhastatid roostest ja kaeti kaitsva kihiga ja värviti, lederiinis olnud augud ja rebendid parandati ning irdunud värv kinnitati.