Põhikiri

SIHTASUTUSE EESTI VABAÕHUMUUSEUM PÕHIKIRI

1.            ÜLDSÄTTED

1.1.          Sihtasutuse nimi on Sihtasutus Eesti Vabaõhumuuseum (edaspidi sihtasutus).

1.2.          Sihtasutuse asukoht on Tallinna linn, Eesti Vabariik.

1.3.          Sihtasutuse asutaja on Eesti Vabariik, kelle nimel teostab asutajaõigusi Kultuuriministeerium.

1.4.          Sihtasutus on muuseum muuseumiseaduse mõttes.

1.5.          Sihtasutusel on pitsat ja logo, mille kujundus ja kasutamise kord kinnitatakse sihtasutuse nõukogu poolt.

1.6.          Sihtasutuse arveldused tehakse riigikassa kaudu.

2.            EESMÄRGID JA NENDE SAAVUTAMINE

2.1.          Sihtasutuse eesmärk on oma vara valitsemise ja kasutamise kaudu koguda, säilitada ja vahendada kultuuripärandit, s.h:

2.1.1.       Eesti maa-arhitektuuri ja -maastike ainevaldkonna muuseumi funktsiooni täitmine;

2.1.2.       kõigi mäluasutuste, Kultuuriministeeriumi hallatavate riigimuuseumide ning riigile kuuluvat muuseumikogu kasutavate muuseumide teenindamine sihtasutuse tegevusvaldkonnas;

2.1.3.       Eesti Vabaõhumuuseumi muuseumikogu hoidmine ja täiendamine;

2.1.4.       ainelise ja vaimse kultuuripärandi, sh kultuurimälestiste uurimine, kogumine, hindamine, konserveerimine, restaureerimine ja digiteerimine, olles nimetatud valdkondade arendaja, oskusteabe haldaja, vahendaja ja populariseerija ning laiapõhjaliste teenuste osutaja – kompetentsuskeskus;

2.1.5.       Eesti miljööväärtuslike piirkondade turismialase konkurentsivõime tugevdamine.

2.2.          Eesmärkide saavutamiseks sihtasutus:

2.2.1.       majandab ja arendab sihipäraselt ning jätkusuutlikult sihtasutuse vara ning töötab välja ja pakub nende kaudu eesmärkidele vastavaid teenuseid;

2.2.2.       hoiab ja täiendab eesmärgipäraselt sihtasutusele kasutada antud muuseumikogu, tagab selle läbitöötamise, sihipärase kasutamise ning vajaduse korral konserveerimise ja restaureerimise;

2.2.3.       uurib ja tutvustab arhitektuuri ja maastikke ning argikultuuri;

2.2.4.       korraldab sihtasutuse territooriumil Eesti arhitektuuri tutvustava alalise ekspositsiooni, lähtudes ajastukohasest elutegevusest: toitlustamine, põllundus, aiandus, karjandus, kalandus, merendus, transport, käsitöö, tehnika, kaubandus, metsandus, koolitus, seltsitegevus jms;

2.2.5.       koostab uuringute, konserveerimis- ja restaureerimistööde tegevuskavasid, muinsuskaitse eritingimusi ning konserveerimise ja restaureerimise projekte, teeb uuringuid ja ekspertiise, konserveerib ja restaureerib ning teostab muinsuskaitselist järelevalvet muinsuskaitseseaduses sätestatud korras;

2.2.6.       arendab ja testib digitaalse säilitamise ja dokumenteerimise lahendusi, digiteerib ning kindlustab digiteeritud materjali ja loodud dokumentatsiooni pikaajalise säilitamise;

2.2.7.       valmistab objektidest koopiaid ja reprosid;

2.2.8.       teeb teaduslikku uurimistööd ja arendab koostööd teiste asutustega Eestis ja välismaal, korraldades museaalide, näituste, väljaannete ja teadusliku informatsiooni vahetamist;

2.2.9.       kirjastab ja avaldab artikleid, kogumikke, katalooge, monograafiaid, juhendeid ja õppematerjale ning muid sihtasutuse eesmärkidele vastavaid väljaandeid;

2.2.10.     korraldab erialaseid teabepäevi, konverentse, osaleb kodumaistes  ja rahvusvahelistes erialastes koostöövõrgustikes, sh konserveerimise hariduse ja museoloogia töös, korraldab ekskursioone, õppereise, loenguid, kursusi, seminare jms ning arendab välja asjakohaseid teenuseid;

2.2.11.      korraldab tuluüritusi, näitusi, kontserte, tähtpäevade tähistamisi, festivale ning muid sündmusi;

2.2.12.     nõustab era- ja juriidilisi isikuid, korraldab väljaõpet ja on vajadusel eriala praktikabaasiks;

2.2.13.     korraldab elukestvat koolitust sihtasutuse eesmärkidele vastavas valdkonnas;

2.2.14.     korraldab toitlustamist ja kaupade jaemüüki;

2.2.15.     korraldab majutust;

2.2.16.     tegeleb sihtasutuse turundamisega, kirjastab ja avaldab reklaamtrükiseid;

2.2.17.     loob tingimused sihtasutuse personali arenguks.

3.            SIHTASUTUSE ÕIGUSED

3.1.          Sihtasutusel on õigus:

3.1.1.       omada varalisi ja mittevaralisi õigusi ning kanda kohustusi, olla hagejaks või kostjaks kohtus;

3.1.2.       asuda lepingulistesse suhetesse Eesti Vabariigi ning välisriikide juriidiliste ja füüsiliste isikutega nii vahetult kui ka vahendusorganisatsioonide kaudu, arendada nendega koostöösidemeid, olla välis- ja rahvusvaheliste organisatsioonide liige;

3.1.3.       omandada, rentida ja võõrandada nõukogu otsusel põhikirjaliseks tegevuseks vajalikku kinnis- ja vallasvara;

3.1.4.       korraldada täiendõppe-, vabaharidus-, heategevus- ja koolitusüritusi;

3.1.5.       korraldada oksjoneid, näitusmüüke, heategevus- ja tuluüritusi ning rahakogumise algatusi;

3.1.6.       pakkuda majutus-, toitlustus-, kaubandus-, projekteerimis-, ehitus-, restaureerimis-, renoveerimis-, konserveerimis-, parkimis-, transpordi-, ruumide ja inventari rendi- ning turismiteenuseid;

3.1.7.       anda välja stipendiume sihtasutuse eesmärkide täitmiseks;

3.1.8.       osaleda teise sihtasutuse või mittetulundusühingu asutamises üksnes asutaja otsusel Vabariigi Valitsuse volituse alusel vastavalt riigivaraseadusele;

3.1.9.       teha muid õigusaktidega kooskõlas olevaid sihtasutuse eesmärkide saavutamiseks vajalikke toiminguid.

3.2.          Sihtasutus ei või asutada äriühingut ega omandada selles osalust.

4.            JUHTIMINE

4.1.          Sihtasutuse juhtorganid on nõukogu ja juhatus.

4.2.          Sihtasutuse juhtorgani liikmeks ei või olla isik:

4.2.1.       kelle süüline tegevus või tegevusetus on kaasa toonud isiku pankroti;

4.2.2.       kelle süüline tegevus või tegevusetus on kaasa toonud juriidilisele isikule antud tegevusloa kehtetuks tunnistamise;

4.2.3.       kellel on ärikeeld;

4.2.4.       kelle süüline tegevus või tegevusetus on tekitanud kahju juriidilisele isikule;

4.2.5.       keda on majandusalase, ametialase või varavastase kuriteo eest karistatud;

4.2.6.       kellel on sihtasutusega seotud olulised ärihuvid, mis väljenduvad muu hulgas olulise osaluse omamises selles juriidilises isikus väärtpaberituru seaduse § 9 tähenduses või kuulumises sellise äriühingu juhtorganisse, kes on sihtasutuse oluline kaupade müüja või ostja, teenuste osutaja või tellija.

4.3.          Põhikirja alapunktides 4.2.1-4.2.4 nimetatud piirangud kehtivad viis aastat pärast pankroti väljakuulutamist, tegevusloa kehtetuks tunnistamist, ärikeelu lõppemist või kahju hüvitamist ning põhikirja alapunktis 4.2.5 sätestatud keeld ei laiene isikutele, kelle karistusandmed on karistusregistrist kustutatud.

4.4.          Sihtasutuse juhtorgani liikmetel ei tohi olla isiklikku huvitatust sihtasutuse poolt jagatavate hüvede saamiseks. Huvide konflikti puhul, samuti kui otsustatakse sihtasutuse juhtorgani liikme ja sihtasutuse vahelise tehingu teostamise või tema vastu kohtuvaidluse alustamise või lõpetamise küsimust, ei osale sihtasutuse organi antud liige vastava küsimuse otsustamisel ega hääleta selles küsimuses.

5.            NÕUKOGU

5.1.          Nõukogu kavandab sihtasutuse tegevust, kinnitab arengukava, korraldab juhtimist ja teostab järelevalvet sihtasutuse tegevuse üle.

5.2.          Nõukogul on kuni viis liiget, kellest ühe määrab asutaja rahandusministri ettepanekul. Nõukogu liikmete konkreetse arvu määramisel lähtutakse sihtasutuse eesmärkidest, varade mahust ja majanduslikust olukorrast nii, et oleks tagatud nõukogu ülesannete efektiivne täitmine sihtasutuse tegevuse kavandamisel, korraldamisel ja juhatuse tegevuse üle järelevalve teostamisel.

5.3.          Asutaja määrab nõukogu liikmed neljaks aastaks.

5.4.          Nõukogu liikmete koosseisus muudatuste tegemise ja nõukogu liikme tagasikutsumise otsustab asutaja oma otsusega.

5.5.          Asutaja võib nõukogu liikme tagasi kutsuda igal ajal olenemata põhjusest.

5.6.          Nõukogu pädevuses on:

5.6.1.       juhatuse poolt esitatud sihtasutuse arengukava kinnitamine;

5.6.2.       sihtasutuse aasta tegevusplaani, tegevuseesmärkide ning eelarve kinnitamine hiljemalt majandusaasta alguseks ning nende edaspidine muutmine;

5.6.3.       sihtasutuse majandusaasta aruande kinnitamine;

5.6.4.       sihtasutuse vara kasutamise ja käsutamise korra kinnitamine;

5.6.5.       sihtasutuse struktuuri kinnitamine;

5.6.6.       nõukogu töökorra kehtestamine;

5.6.7.       asutajale ettepaneku tegemine kutsuda tagasi asutaja määratud nõukogu liige, kes puudub regulaarselt nõukogu koosolekutelt, on kahjustanud sihtasutuse eesmärkide elluviimist või head nime, on jätnud oma kohustused korduvalt täitmata või on võimetu osalema nõukogu töös, samuti muudel seaduses ettenähtud juhtudel.

5.6.8.       juhatuse liikme nimetamine ja tagasikutsumine;

5.6.9.       vajadusel juhatuse liikme esindusõiguse piiramine või tagasi kutsumine juhul, kui juhatuse liige rikub põhikirja või temaga sõlmitud lepingu nõudeid;

5.6.10.     juhatuse liikmele makstava tasu suuruse määramine;

5.6.11.      juhatuse liikmele tulemustasu ja selle suuruse määramine;

5.6.12.     sihtasutuse esindamine vaidlustes ja tehingute tegemisel juhatuse liikmega;

5.6.13.     juhatusele nõusoleku andmine igapäevase majandustegevuse raamest väljuvate tehingute tegemiseks, eelkõige tehingute tegemiseks, millega kaasneb:

5.6.13.1.   kinnisasjade, samuti registrisse kantud vallasasjade võõrandamine või asjaõigusega koormamine, ning seda üksnes kõigi nõukogu liikmete ühehäälse otsuse alusel;

5.6.13.2.   laenu võtmine ja kapitalirendilepingute sõlmimine, ning seda üksnes kõigi nõukogu liikmete ühehäälse otsuse alusel.

5.7.          Nõuded nõukogu liikmele

5.7.1.       Nõukogu liikmeks ei või olla:

5.7.1.1.    füüsilisest isikust ettevõtja, kes tegeleb sama majandustegevusega kui sihtasutus ega ole sihtasutuse kaasasutaja;

5.7.1.2.    täisühingu osanik või usaldusühingu täisosanik, kes tegeleb sama majandustegevusega kui sihtasutus ning ta ise või tema osalusega täis- või usaldusühing ei ole sihtasutuse kaasasutaja;

5.7.1.3.    isik, kellele kuuluva osa või aktsiatega on esindatud vähemalt 1/10 osa- või aktsiakapitalist äriühingus, mis tegeleb sama majandustegevusega kui sihtasutus ning ta ise või äriühing, mille osanik või aktsionär ta on, ei ole sihtasutuse kaasasutaja;

5.7.1.4.    sihtasutusega samal tegevusalal tegutseva äriühingu juhtorgani liige, välja arvatud, kui tegu on riigi osalusega äriühinguga, selle äriühinguga samasse kontserni kuuluva äriühinguga või äriühinguga, mis on sihtasutuse kaasasutaja.

5.8.          Nõukogu liikme tasustamine

5.8.1.       Sihtasutuse nõukogu liikmetele määrab tasu asutajaõiguste teostaja.

5.8.2.       Nõukogu liikmetele määratakse võrdne tasu, kui seadusest ei tulene teisiti. Nõukogu esimehele võidakse määrata suurem tasu. Nõukogu liikmele võidakse määrata täiendav tasu seoses tema osalemisega audiitortegevuse seaduses nimetatud auditi komitee või muu nõukogu organi tegevuses. Nõukogu liikmele tasu maksmisel arvestatakse tema osalemist nõukogu koosolekutel ja nõukogu organi tegevuses.

5.8.3.       Juhul, kui nõukogu esimees ilma mõjuvata põhjuseta ei täida käesoleva põhikirja punktis 5.9.9. tulenevaid kohustusi, võib asutaja otsustada tasu maksmise peatamise nõukogu esimehele või tasu vähendamise proportsionaalselt perioodiga, mille jooksul nimetatud kohustust ei täidetud.

5.8.4.       Nõukogu liikme tagasikutsumisel nõukogust ei maksta talle hüvitist.

5.8.5.       Nõukogu liikme tasu ei maksta ministrile, abiministrile, riigisekretärile ega maavanemale.

5.9.          Nõukogu töökorraldus

5.9.1.       Nõukogu liikmed valivad endi hulgast esimehe, kes esindab nõukogu, korraldab selle tegevust ja juhatab nõukogu koosolekuid. Nõukogu esimehe eemalviibimisel nimetab nõukogu esimees teda asendava nõukogu liikme.

5.9.2.       Nõukogu korralised koosolekud toimuvad vastavalt vajadusele, kuid mitte harvem kui üks kord kolme kuu jooksul nõukogu poolt määratud ajal ja kohas. Nõukogu liikmetele teatatakse koosolekute toimumise aeg, koht ja päevakord kirjalikult ette seaduses näidatud korras.

5.9.3.       Erakorraline koosolek kutsutakse kokku audiitori, nõukogu liikme või juhatuse kirjalikul nõudel. Kutse erakorralise koosoleku toimumisest saadetakse lihtkirjana või elektrooniliselt igale nõukogu liikmele tema poolt näidatud aadressil vähemalt seitse kalendripäeva enne koosoleku toimumise aega. Kutses peab olema märgitud koosoleku toimumise aeg, koht ja koosoleku päevakord.

5.9.4.       Nõukogu koosolek on otsustusvõimeline, kui sellest võtab osa üle poole nõukogu liikmetest.

5.9.5.       Nõukogu võib teha otsuseid koosolekut kokku kutsumata, kui otsuse poolt hääletavad kirjalikult üle poole nõukogu liikmetest. Nõukogu liikmete poolt allkirjastatud kirjalikud arvamused lisatakse protokollile.

5.9.6.       Nõukogu otsus on vastu võetud, kui selle poolt hääletas üle poole koosolekul osalenud nõukogu liikmetest. Igal nõukogu liikmel on üks hääl. Häälte võrdse jagunemise korral on otsustav nõukogu esimehe hääl. Nõukogu liikmel ei ole õigust hääletamisest keelduda või erapooletuks jääda, välja arvatud põhikirjas või seaduses sätestatud juhud, mil nõukogu liige ei võta osa hääletamisest.

5.9.7.       Iga nõukogu koosolek protokollitakse ning protokolli koostamisel arvestatakse riigivaraseaduses sätestatud nõudeid. Protokoll peab sisaldama nõukogu otsuseid ning selle ärakirjad peavad olema kättesaadavad kõigile nõukogu liikmetele. Koosoleku protokollile kirjutavad alla kõik koosolekul osalenud nõukogu liikmed.

5.9.8.       Asutajal on õigus saada informatsiooni nõukogu päevakorra kohta ning tutvuda nõukogu koosoleku protokolliga.

5.9.9.       Nõukogu esimees peab asutajale ja rahandusministrile esitama:

5.9.9.1.    nõukogu koosoleku päevakorra vähemalt kolm tööpäeva enne koosoleku toimumist ja protokolli koopia koos koosoleku materjalidega ühe kuu jooksul pärast nõukogu koosoleku toimumist;

5.9.9.2.    nõukogu otsuse vastuvõtmise korral koosolekut kokku kutsumata nõukogu otsuse eelnõu samal ajal selle väljasaatmisega nõukogu liikmetele ja hääletusprotokolli või hääletustulemused viie tööpäeva jooksul pärast hääletamist.

5.9.10.     Oma ülesannete täitmiseks on nõukogul õigus tutvuda kõigi sihtasutuse dokumentidega ja kontrollida raamatupidamise õigsust, vara olemasolu, samuti sihtasutuse tegevuse vastavust seadusele, põhikirjale ja nõukogu otsustele.

6.            JUHATUS

6.1.          Juhatus juhib ja esindab sihtasutust.

6.2.          Juhatuse liikme nimetab ja kutsub tagasi nõukogu.

6.3.          Juhatus koosneb ühest liikmest.

6.4.          Juhatuse liikme volituste tähtaeg on kuni viis aastat.

6.5.          Juhatuse liikmega sõlmib nõukogu tähtajalise lepingu, milles fikseeritakse juhatuse liikme õigused ja kohustused ning tasu juhatuse liikme ülesannete täitmise eest.

6.6.          Juhatuse pädevuses on:

6.6.1.       sihtasutuse esindamine ja selle majandustegevuse tagamine;

6.6.2.       vähemalt neli korda aastas ülevaate esitamine sihtasutuse tegevusest, majandustegevusest ja majanduslikust seisundist, samuti koheselt sihtasutuse majandusliku seisundi olulisest halvenemisest ja muudest sihtasutuse majandustegevusega seotud olulistest asjaoludest teatamine;

6.6.3.       sihtasutuse töötajatega töölepingute sõlmimine, muutmine ja lõpetamine;

6.6.4.       sihtasutuse vahendite kasutamise üle otsustamine, sh sihtasutusele vara ostmise või muul viisil hankimise, sihtasutuse nimel laenude võtmise või laenude andmise piirides ja korras, mis on nõukogu poolt kehtestatud;

6.6.5.       sihtasutuse poolt osutatavate teenuste hindade kinnitamine;

6.6.6.       sihtasutuse nimel kõikidele dokumentidele alla kirjutamine, seaduses näidatud juhtudel ja tähtaegadel mittetulundusühingute ja sihtasutuste registri informeerimine;

6.6.7.       läbirääkimiste pidamine, lepingute sõlmimine ja sõlmitud lepingute täitmise tagamine.

6.7.          Juhatus järgib sihtasutuse juhtimisel nõukogu seaduslikke korraldusi, kusjuures tehinguid, mis väljuvad sihtasutuse igapäevase tegevuse raamest, võib juhatus teha ainult nõukogu nõusolekul. Nõukogu eelnev nõusolek on vajalik eelkõige tehingute tegemiseks, mis on nimetatud põhikirja punktis 5.6.13 ning kehtestatud vara valdamise ja kasutamise korras.

6.8.          Juhatusel on õigus esindada sihtasutust õigustoimingutes vastavalt juhatusele nõukogu poolt kehtestatud pädevusele. Juhatuse õigust esindada sihtasutust võib piirata nõukogu otsusega. Esindusõiguse piiramine ei kehti kolmandate isikute suhtes.

6.9.          Juhatuse liikmele võib tasu maksta üksnes temaga sõlmitud juhatuse liikme lepingu alusel. Kui juhatuse liige täidab lisaks sihtasutuse juhatuse liikme ülesannetele muid sihtasutusele vajalikke ülesandeid, siis nende ülesannete eest võib tasu maksta üksnes, kui see on ette nähtud juhatuse liikme lepingus.

6.10.        Juhatuse liikmele võib maksta täiendavat tasu, arvestades tema töö tulemuslikkust. Täiendava tasu suurus peab olema põhjendatud, kusjuures arvestama peab sihtasutusele seatud eesmärkide täitmist. Majandusaasta jooksul makstava täiendava tasu suurus kokku ei või ületada juhatuse liikmele eelmisel majandusaastal makstud neljakordset keskmist kuutasu.

6.11.        Juhatuse liikmele võib maksta lahkumishüvitist üksnes tagasikutsumisel nõukogu algatusel enne tema volituste tähtaja möödumist. Lahkumishüvitist võib maksta juhatuse liikme tagasikutsumise ajal kehtiva kuni kolme kuu tasu ulatuses.

7.            STRUKTUUR

Sihtasutuse struktuuri kinnitab nõukogu juhatuse ettepanekul.

8.            ARENGUKAVA

8.1.          Sihtasutusel on arengukava, mis koostatakse vähemalt viieks aastaks.

8.2.          Arengukavas nähakse ette sihtasutuse missioon ja eesmärgid ning nende täitmiseks kavandatav tegevus ja vahendid.

8.3.          Arengukava koostamist ja muutmist korraldab juhatus. Arengukava või selle muudatused kinnitab nõukogu ja see saadetakse teadmiseks asutajale.

9.            VARA JA SELLE MAJANDAMINE

9.1.          Sihtasutuse vara moodustab:

9.1.1.       asutaja poolt sihtasutusele üleantavad rahalised vahendid ja muu vara;

9.1.2.       antav toetus riigieelarvest vastavalt iga-aastase riigieelarve seaduse võimalustele;

9.1.3.       varalised kingitused, annetused ja pärandused;

9.1.4.       tulud põhitegevusest ja muust majandustegevusest;

9.1.5.       toetused fondidest, abiprogrammidest jms;

9.1.6.       sihtasutuse osalusel asutatud juriidiliste isikute jaotamisele kuuluv puhaskasumi osa;

9.1.7.       tehingud vallas- ja kinnisvaraga;

9.1.8.       oma sümboolikaga toodete müük;

9.1.9.       muudest seadusega lubatud toimingutest laekuvad vahendid.

9.2.          Sihtasutusele üleantava mitterahalise vara väärtus hinnatakse ekspertiisi- või hindamisaktiga, mis tellitakse vastavaid eriteadmisi ja -oskusi omavatelt ekspertiisi- või hindamisteenuseid osutavatelt isikutelt. Mitterahalise vara väärtuse hindamise õigsust kontrollib audiitor, kes esitab selle kohta oma kirjaliku arvamuse. Vara antakse sihtasutusele üle akti alusel, millele kirjutavad alla vara üleandev isik või tema poolt volitatud isik ja sihtasutuse juhatuse liige.

9.3.          Riigi poolt sihtasutusele tema seaduses või põhikirjas sätestatud ülesannete täitmiseks tasuta või alla hariliku väärtuse võõrandatud vara kasutamisele ja käsutamisele kohaldatakse riigivaraseaduse §-s 33 sätestatut.

9.4.          Oma eesmärkide saavutamiseks tegeleb sihtasutus majandustegevusega Eesti Vabariigi seadustega lubatud piirides.

9.5.          Sihtasutus kasutab oma tulusid põhikirjaliste eesmärkide saavutamiseks ning ei anna laenu ega taga laene asutajale, juhatuse ega nõukogu liikmetele, samuti nendega võrdset majanduslikku huvi omavatele isikutele, kui seaduses ei ole sätestatud teisiti.

10.          ARUANDLUS JA KONTROLL

10.1.        Sihtasutuse raamatupidamist korraldab juhatus lähtudes õigusaktidest.

10.2.        Sihtasutuse majandusaasta algab l. jaanuaril ja lõpeb 31. detsembril.

10.3.        Pärast majandusaasta lõppu koostab juhatus raamatupidamise aastaaruande ja tegevusaruande ning esitab selle hiljemalt kolme kuu jooksul audiitori otsusega nõukogule kinnitamiseks. Kinnitatud majandusaasta aruandele kirjutab alla juhatuse liige.

10.4.        Sihtasutus kohustub esitama kolme kuu jooksul majandusaasta lõppemisest arvates Rahandusministeeriumile ja Riigikontrollile auditeeritud ja kinnitatud majandusaasta aruande koopia. Koos aruandega esitatakse ülevaade selle kohta, kuidas nõukogu on sihtasutuse tegevust aruandeperioodil korraldanud, juhtinud ja järelevalvet teostanud, ning näidatakse nõukogu ja juhatuse liikmeile majandusaasta jooksul makstud tasude summa.

10.5.        Audiitor

10.5.1.     Sihtasutuse audiitori nimetab nõukogu kolmeks aastaks. Audiitori tasustamise korra ja audiitori tagasikutsumise otsustab nõukogu.

10.5.2.     Asutajaõiguste teostajal on õigus nõuda erikontrolli tegemist ning kasutada selleks enda poolt juhitava asutuse struktuuriüksust.

10.6.        Siseaudiitor

10.6.1.     Sihtasutus on kohustatud tagama sisekontrollisüsteemi toimimise ja moodustama siseaudiitori ametikoha või ostma siseaudiitori teenust audiitorühingult, kui aruandeaasta bilansipäeva seisuga on sihtasutuse bilansimaht suurem kui kaks miljonit eurot või aruandeaasta tulud on suuremad kui kaks miljonit eurot. Lepingu siseaudiitoriga sõlmib nõukogu esimees.

10.6.2.     Sihtasutusel on õigus loobuda siseaudiitori ametikoha loomisest või siseaudiitori teenuse ostmisest audiitorühingult, kui see võib nõukogu hinnangul osutuda majanduslikult otstarbekaks. Nõukogu sellekohane otsus tuleb eelnevalt kooskõlastada asutajaga.

11.           PÕHIKIRJA MUUTMINE

11.1.        Pärast sihtasutuse registrisse kandmist võib asutaja põhikirja muuta üksnes muutunud asjaolude arvesse võtmiseks, järgides sihtasutuse eesmärki.

12.          ÜHINEMINE, JAGUNEMINE JA LÕPETAMINE

12.1.        Ühinemine ja jagunemine

12.1.1.     Sihtasutus võib ühineda teise sihtasutusega üksnes asutaja otsuse alusel vastavalt riigivaraseadusele kas ühendava sihtasutusena või ühendatava sihtasutusena juhul, kui teda ühendava või temaga ühendatava sihtasutuse põhikiri näeb ühinemise võimaluse ette.

12.1.2.     Sihtasutus võib jaguneda sihtasutusteks asutaja otsuse alusel vastavalt riigivaraseadusele ning osaleda sihtasutuste jagunemisel juhul, kui jagunemises osaleva sihtasutuse põhikiri näeb jagunemise võimaluse ette.

12.2.        Lõpetamine

12.2.1.     Sihtasutus lõpetatakse asutaja või kohtuotsusega.

12.2.2.     Sihtasutus lõpetatakse asutaja otsusel järgmistel põhjustel:

12.2.2.1.   sihtasutus ei järgi seaduse ja põhikirjaga kehtestatud nõudeid ning vaatamata nõukogule saadetud kirjalikele hoiatustele selline rikkumine on olnud kalendriaasta jooksul korduv;

12.2.2.2.   sihtasutus on kaotanud oma vara ja piisava vara omandamine lähitulevikus ei ole reaalne;

12.2.2.3.   muudel seaduses sätestatud juhtudel.

12.2.3.     Sihtasutuse lõpetamisel, pärast võlausaldajate kõigi nõuete rahuldamist ja raha deponeerimist, antakse allesjäänud vara üle asutajale.